Trieu l'idioma en que voleu veure aquest bloc.

La vaga a Renfe torna a evidenciar la desinformació dels passatgers.

dijous, 1 d’abril del 2010

S'informa dels serveis mínims als webs i als panells, però no per megafonia ni als trens


Els passatgers s'acumulaven a les andanes per les dates i per la supressió de trens amb la vaga. Foto: JOSEP RAMON TORNÉ (ACN).

La informació als passatgers dins dels trens i per la megafonia de les estacions continua sent el principal dèficit del servei de rodalies de Catalunya. La vaga convocada pel sindicat minoritari CGT a Renfe i Adif no va bloquejar el servei de rodalies i els serveis mínims es van anar complint, segons la companyia. Hi va haver alguns retards i cues i aglomeracions lògiques perquè coincidia la supressió de força trens fora d'hora punta amb la major mobilitat dels usuaris per la sortida de Setmana Santa.

Tant al web www.rodaliesdecatalunya.cat com a www.renfe.com es podien consultar els horaris mínims de totes les línies i a les estacions s'informava als panells informatius dels trens suspesos amb motiu de la vaga. En hora punta en passava un cada dotze o divuit minuts, depenent de l'hora i la línia, però fora d'aquests períodes, el pas de trens s'espaiava fins a mitja hora. El problema continua sent la informació al passatger quan aquest ja és a l'estació o al tren en cas d'incidències, ja siguin retards o una vaga. Dimarts a la nit, la vigília de la convocatòria de vaga, alguns passatgers del Maresme van patir aquest problema. El tren afectat surt, en horari regular d'un dia laborable, a les 23:22 h de l'estació de Clot / Aragó de Barcelona en direcció a Mataró. Per megafonia s'informava que el comboi portava 20 minuts de retard. Als panells informatius no hi constava el tren de les 00:21, l'últim del dia en l'horari regular –probablement havia estat cancel·lat perquè a la mitjanit començava la vaga–. Al darrer moment, la destinació Mataró va canviar al panell informatiu per la de Badalona. Però per megafonia no es va informar del canvi i els passatgers hi van pujar igualment. Ja eren dos quarts i mig de dotze. A les dotze de la nit, el tren va parar en una via d'aparcament de Badalona i els passatgers van haver de saltar. Els informadors van explicar-los que el tren acabava allà el seu servei perquè havia començat la vaga. «La vaga ens ha agafat en calçotets» era l'explicació d'un dels informadors davant les queixes. La solució: buscar un bus o un taxi.

Tall a l'L5 del metro

El servei de la línia 5 del metro quedarà interromput entre les estacions de la Sagrera i Horta a partir de demà i fins diumenge per obres de millora de la seguretat, la senyalització i els enclavaments ferroviaris d'aquest tram. Els passatgers disposaran d'autobusos substitutoris que cobriran el recorregut. El Departament de Política Territorial ha decidit programar aquest tall durant la Setmana Santa per tal de poder millorar la tecnologia de senyalització i localització de trens per tal d'incrementar la capacitat de la línia. Els autobusos substitutoris entre la Sagrera i Horta tindran parada a Congrés, Maragall, Virrei Amat i Vilapicina, a més de les dues estacions d'origen i destinació.

Incidències Rodalies

Rodalies la linea R1 Molins de Rei - Mataró - Maçanet.

Rodalies la linea R2 Sant Vicenç/Aeroport - Granollers-Maçanet.

Rodalies la linea R3 L'Hospitalet - Vic - Puigcerdà.

Rodalies la linea R4 Sant Vicenç - Martorell - Barcelona - Manresa.

Rodalies la linea R7 L'Hospitalet - Cerdanyola Universitat - Martorell.

FGC METRO VALLÈS S1, S2, S5, S55, L6 i L7.

FGC LLOBREGAT ANOIA R5, R6, S33, S4 S8 i L8.