Trieu l'idioma en que voleu veure aquest bloc.

Foment i Generalitat acorden que l'Estat subvencioni el descompte del 5% a tot el sistema tarifari integrat.

dimecres, 9 de març del 2011

Un tren en una estació
La Generalitat i el govern central han arribat a un acord sobre l'aplicació a Catalunya de la rebaixa tarifària de Renfe. El descompte del 5% s'aplicarà a partir de l'1 d'abril a tot el sistema tarifari integrat. L'Estat assumirà els 6,7 milions d'euros de cost que tindrà aplicar aquesta rebaixa des de l'1 d'abril fins al mes de juny. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha posat en dubte que la mesura sigui efectiva per fomentar l'ús del transport públic, però la Generalitat no pot "privar els ciutadans de Catalunya d'aquest descompte".

 
 
Finalment hi ha hagut acord per a la rebaixa del 5% del preu del viatge de Rodalies a Catalunya. El Ministeri de Foment ha anunciat que n'assumirà el cost. De moment, el govern central aportarà 6,7 milions d'euros, que es corresponen a l'aplicació de la rebaixa des de l'1 d'abril -quan entrarà en vigor- fins al mes de juny.

L'acord comportarà la rebaixa del preu del bitllet senzill de Rodalies Renfe i també del preu de totes les targetes del sistema tarifari integrat, que es fixa en sis zones diferenciades i inclou tots els transports públics, com trens, autobusos, metro i tramvia. Així doncs, la T-10, la targeta més utilitzada pels usuaris del transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona, passarà a costar 7,85 euros a partir de l'1 d'abril, 40 cèntims més barata.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha posat en dubte que la iniciativa d'abaratir els bitllets sigui efectiva per promocionar l'ús del transport públic i estalviar consum carburant. "No és una mesura que a nosaltres ens agradi. L'ús del transport públic s'incentiva amb inversions, que és el que estem reclamant a l'Estat". "Els tècnics de l'ATM, que en saben molt, no estimen que es pugui produir cap increment en el nombre d'usuaris". "En tot cas, de cap manera podíem privar els ciutadans de Catalunya d'aquest descompte", ha afegit Recoder.

El Ministeri de Foment calcula que amb la reducció de les tarifes durant aquests quatre mesos es podrien estalviar 5,9 milions de litres de combustible i es podrien evitar més de dos milions de desplaçaments d'automòbils als accessos a les grans ciutats.

Un pla estratègic d'energia

D'altra banda, el president de la Generalitat, Artur Mas, ha encarregat al conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, l'elaboració d'un nou pla estratègic d'energia 2012-2020. El pla energètic ha de preveure la garantia del subministrament, menys dependència de l'exterior, ser eficient, eficaç i sostenible. Aquest pla es farà de manera raonada en contraposició, segons el govern, amb la improvisació del pla que ha presentat l'executiu espanyol aquesta setmana.

Finalment hi ha hagut acord per a la rebaixa del 5% del preu del viatge de Rodalies a Catalunya. El Ministeri de Foment ha anunciat que n'assumirà el cost. De moment, el govern central aportarà 6,7 milions d'euros, que es corresponen a l'aplicació de la rebaixa des de l'1 d'abril -quan entrarà en vigor- fins al mes de juny.

L'acord comportarà la rebaixa del preu del bitllet senzill de Rodalies Renfe i també del preu de totes les targetes del sistema tarifari integrat, que es fixa en sis zones diferenciades i inclou tots els transports públics, com trens, autobusos, metro i tramvia. Així doncs, la T-10, la targeta més utilitzada pels usuaris del transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona, passarà a costar 7,85 euros a partir de l'1 d'abril, 40 cèntims més barata.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha posat en dubte que la iniciativa d'abaratir els bitllets sigui efectiva per promocionar l'ús del transport públic i estalviar consum carburant. "No és una mesura que a nosaltres ens agradi. L'ús del transport públic s'incentiva amb inversions, que és el que estem reclamant a l'Estat". "Els tècnics de l'ATM, que en saben molt, no estimen que es pugui produir cap increment en el nombre d'usuaris". "En tot cas, de cap manera podíem privar els ciutadans de Catalunya d'aquest descompte", ha afegit Recoder.

El Ministeri de Foment calcula que amb la reducció de les tarifes durant aquests quatre mesos es podrien estalviar 5,9 milions de litres de combustible i es podrien evitar més de dos milions de desplaçaments d'automòbils als accessos a les grans ciutats.

Un pla estratègic d'energia

D'altra banda, el president de la Generalitat, Artur Mas, ha encarregat al conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, l'elaboració d'un nou pla estratègic d'energia 2012-2020. El pla energètic ha de preveure la garantia del subministrament, menys dependència de l'exterior, ser eficient, eficaç i sostenible. Aquest pla es farà de manera raonada en contraposició, segons el govern, amb la improvisació del pla que ha presentat l'executiu espanyol aquesta setmana.

Incidències Rodalies

Rodalies la linea R1 Molins de Rei - Mataró - Maçanet.

Rodalies la linea R2 Sant Vicenç/Aeroport - Granollers-Maçanet.

Rodalies la linea R3 L'Hospitalet - Vic - Puigcerdà.

Rodalies la linea R4 Sant Vicenç - Martorell - Barcelona - Manresa.

Rodalies la linea R7 L'Hospitalet - Cerdanyola Universitat - Martorell.

FGC METRO VALLÈS S1, S2, S5, S55, L6 i L7.

FGC LLOBREGAT ANOIA R5, R6, S33, S4 S8 i L8.