Trieu l'idioma en que voleu veure aquest bloc.

La Generalitat demanarà un informe a Renfe pel xoc de dos trens a prop de l'estació del Clot.

dijous, 28 d’abril del 2011

La Generalitat ha demanat una auditoria sobre la xarxa de Rodalies de Barcelona després de la col·lisió en un túnel, a prop de l'estació del Clot de Barcelona, i els tres descarrilaments de les últimes setmanes. Ho ha anunciat el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, qui ha assegurat que es tracta d'"una auditoria de la xarxa, per detectar punts foscos i si es poden resoldre". Un cop tinguin l'informe, ha afegit Font, es plantejarà "un pla de solucions".


Divuit persones han resultat ferides en topar dos trens en un túnel de Barcelona, a 200 metres de l'estació el Clot. L'accident ha passat al voltant de les 10.00 h, quan el tren de la línia R1 circulava en direcció a Mataró amb una setantena de passatgers i ha xocat amb un tren hotel que anava buit al túnel que uneix les estacions d'Arc de Triomf i Clot. Com a conseqüència del xoc, els dos trens han descarrilat.

L'accident ha afectat la circulació de la línea R1 nord, és a dir, en direcció a Maresme i s'ha anul·lat el servei de la línia R2 entre Granollers-Centre i Castelldefels, perquè és un trajecte que ja es cobreix amb altres línies.

Un informe per aclarir-ne les causes

El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, s'ha mostrat prudent sobre els motius de la col·lisió d'aquest dijous a l'estació del Clot. El govern català ha demanat "un informe d'avaluació sobre les causes de l'incident" per determinar de si es tracta d'un error humà o d'un problema en la infraestructura i poder donar així resposta.

Font ha assegurat que la prioritat ara ha de ser millorar la infraestructura. Sense això, "és independent qui presti el servei", ha respost Font, preguntat sobre la continuïtat de Renfe com a operadora, Sigui responsabilitat de Renfe o d'Adif, les dues companyies tenen el Ministeri de Foment com a soci majoritari. Per això, la Generalitat ha demanat una auditoria sobre la xarxa de Rodalies de Barcelona i poder així dissenyar una pla de solucions.

Quart accident aquest any

La incidència d'aquest dijous se suma a d'altres que s'han produït les últimes setmanes a Catalunya, la majoria per descarrilaments. L'últim va ser el 23 d'abril, diada de Sant Jordi. Un tren que cobria el trajecte entre Lleida i Barcelona va descarrilar a l'altura de la Riera Blanca de l'Hospitalet de Llobregat.

Uns dies abans, una avaria tècnica en un tren Euromed procedent d'Alacant-València amb destinació a Barcelona va atrapar a l'altura d'Ulldecona més de 600 passatgers, molts dels quals tornaven de presenciar la final de la Copa del Rei de futbol a l'estadi de Mestalla que va tenir lloc el 20 d'abril passat.

Gairebé un mes abans, el 20 de març, un tren amb 400 passatgers va descarrilar a uns 500 metres de l'estació de Sitges, al Garraf. I l'11 de febrer, un tren de mercaderies va descarrilar a prop de l'estació de Tarragona, mentre que un tren de Rodalies va sortir de les vies per un esllavissament entre Terrassa i Manresa, el 16 de març.

El director de Rodalies Renfe a Catalunya, Miguel Ángel Remacha, ha negat que aquestes incidències es deguin a una falta d'inversió i ha apuntat que es tracta d'una "acumulació d'incidents" originats per "causes molt diferents".

http://www.3cat24.cat/noticia/1173086/barcelonaciutat/La-Generalitat-demanara-un-informe-a-Renfe-pel-xoc-de-dos-trens-a-prop-de-lestacio-del-Clot

Incidències Rodalies

Rodalies la linea R1 Molins de Rei - Mataró - Maçanet.

Rodalies la linea R2 Sant Vicenç/Aeroport - Granollers-Maçanet.

Rodalies la linea R3 L'Hospitalet - Vic - Puigcerdà.

Rodalies la linea R4 Sant Vicenç - Martorell - Barcelona - Manresa.

Rodalies la linea R7 L'Hospitalet - Cerdanyola Universitat - Martorell.

FGC METRO VALLÈS S1, S2, S5, S55, L6 i L7.

FGC LLOBREGAT ANOIA R5, R6, S33, S4 S8 i L8.